Denna produkt har lagts i din varukorg
  • Ekologiskt & tryggt
  • Öppet köp till 31/1 
  • Fraktfritt över 99 kr

ALLMÄNNA KÖPVILLKOR

Du kan vara helt trygg då du handlar hos oss på GoodforKids för vi jobbar alltid för att våra kunder ska bli helt nöjda med vår service och våra produkter. Vi har här sammanfattat våra köpevillkor. Har du ytterligare frågor eller funderingar är du alltid hjärtligt välkommen att höra av dig!

Följande allmänna villkor är tillämpliga på alla avtal som du sluter med GoodforKids Nordic AB 559068-8601, nedan kallad GoodforKids. Genom att beställa accepterar du dessa villkor oavsett om din beställning sker i webshopen eller i vår lagerbutik. Beställningar som görs av personer under 18 år bedöms enligt gällande regler för kontantköp och skall ha målsmans godkännande för beställning. GoodforKids förbehåller sig för eventuella tryckfel i text och bild samt fel i produktspecifikation på samtliga produkter i sortimentet. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller sig GoodforKids rätten att korrigera detta i efterhand. Skulle detta inträffa informeras kunden om eventuellt förändrad leveranstid. För att du ska få ut det mesta av din vara bör du följa tillverkarens skötselråd. Läs mer på vår hemsida, produktens emballage eller kontakta gärna vår kundtjänst om du har frågor.

SEKRETESS

GoodforKids lämnar aldrig ut kundregister eller några uppgifter om våra kunder till utomstående. GoodforKids medarbetare samt vår betalsamarbetspartner är de enda som har tillgång till kunduppgifterna. Beställarens namn och adress framgår på paketets adresslapp. Vi följer personuppgiftslagen (PUL). I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter enligt PUL i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen rätt att få tillgång till den information som vi registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i sådana fall via mail.

PRISER OCH BETALNING

Du kan känna dig helt trygg när du genomför köp i vår webbutik. Vi har Klarna som leverantör av betaltjänsten och de uppfyller de hårda säkerhetskraven som finns för kortbetalningar och köp via faktura. För att handla med Klarna faktura görs en upplysning på att du är kreditvärdig, samt att alla dina angivna uppgifter stämmer överens med ditt personnummer och folkbokföringsadress. Fullständiga villkor finns att läsa här: http://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/sv_se/checkout Vi har genom vårt samarbete med Klarna AB möjlighet att erbjuda dig som kund en extra lång betaltid och/eller att delbetala för dina inköp. Genom att logga in på https://my.klarna.com/se/sv/login kan du administrera dina fakturor samt läsa gällande villkor.

Kommuner och landsting faktureras i samband med att ordern levereras. Ingen fakturaavgift tillkommer för företag, kommuner och landsting. Privata företag, föreningar och privata förskolor betalar i förskott. Efter kreditprövning kan även leverans mot faktura ske.

Varje vara anges med pris inklusive moms. Beroende på vara ingår moms med 25%, 12% (godis/livsmedel) eller 6% (böcker). Inga expeditionskostnader tillkommer. Utöver varans pris så kan det eventuellt tillkomma kostnader för det betalnings- och leveransalternativ du som kund själv väljer. Information om villkor samt pris för leverans och betalsätt framgår tydligt i kassan. Innan du godkänner din beställning och godkänner att du ska betala för din order kommer beställningens totalsumma tydligt att framgå. Kampanjer eller prisnedsättningar kan ske antingen direkt på produkten eller vid angivande av rabattkod i kassan. Våra kampanjer och erbjudanden gäller så lång lagret räcker eller till och med angivet slutdatum för kampanjen.

RABATTER OCH PRESENTKORT

Procentrabatter gäller inte på rea-artiklar. Våra kampanjer går inte att kombinera med varandra och du kan inte använda två olika presentkort eller rabattkoder på samma order.

Om du har en rabattkod eller ett presentkort använder du den i kassan. Skriv in koden för att aktivera den när du kommer till kassan, så dras summan automatiskt från slutsumman. Om koden täcker hela beloppet på ordern blir detta ditt betalsätt. Täcker den/det en mindre del väljer du själv ett av våra andra betalsätt för resterande summa på ordern.

POSTFÖRSKOTT

Vi levererar i dagsläget inte beställningar mot postförskott. Vi i vår tur mottar heller inte returer mot postförskott (läs mer om Ångrat köp och Reklamationer längre ner.)

ORDERBEKRÄFTELSE

GoodforKids bekräftar din webshopsbeställning genom orderbekräftelse som genereras automatiskt. Kontrollera dina uppgifter noggrant på din orderbekräftelse, efter som t.ex. felaktigt mobilnummer kan göra att du inte får avisering om att din försändelse finns att hämta på utlämningsstället. Får du ingen orderbekräftelse bör du höra av dig till oss omgående: info@GoodforKids.se

LEVERANSER OCH FRAKTER

Vi behandlar normalt din order inom 24 timmar på helgfri vardag efter det att vi har mottagit din beställning (undantag förskottsbetalning för företag). Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och eventuella fel i lagersaldot. I de fall en vara är slutsåld eller är en beställningsvara, är leveranstiden något längre. I dessa fall upplyser vi alltid dig som kund om den beräknade leveranstiden. Vi använder oss av Postnord som transportör. Vid eventuell kampanj med fri frakt kan vi skicka din beställning med vanligt brevporto vid lågt ordervärde. Vi använder oss av miljövänligt emballage.
Leveranser till företag, stat och kommun skickas med Företagspaket och detta debiteras enligt gällande taxa i webshopen.

Beställning med varuvärde för 500 kr eller mer, levereras fraktfritt inom Sverige till privatpersoner. Vid ett ordervärde under 500 kr betalar köparen fraktkostnaden på 29 kr inom Sverige med Postnord. Priserna syns i kassan. För företag, stat och kommun är fraktkostnaden 99 kr (inklusive moms) oavsett ordervärde och vikt på leveransen.

Vi strävar efter att alltid ha alla våra varor i lager. Skulle en produkt inte finnas tillgänglig för omgående leverans så framgår det tydligt. Du kan välja att bevaka när varan är åter i lager genom att få ett mail. När en order lämnar vårt lager får du ett mail som meddelar att din vara är på väg. Du kan spåra ditt paket via det kollinummer du får i samband med leveransbeskedet. Har du frågor/problem kring din leverans, är du välkommen att kontakta oss eller Postnord på 020 23 22 21.

Ibland uppstår transportförseningar som är utom vår kontroll. Om detta inträffar är det lättast att ta kontakt med fraktbolaget. GoodforKids har inget ersättningsansvar till kunden för den eventuella skada som transportförseningen åstadkommit.

Tillsammans med våra fraktpartners står GoodforKids för transportrisken d.v.s. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Om innehållet skulle vara skadat så meddelar du detta till utlämningsstället eller direkt till transportören. Du måste få en bekräftelse av transportören på att du mottagit ett skadat gods. Spara alltid denna bekräftelse. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om ditt paket är skadat, dock senast inom en vecka från du mottagit försändelsen. Skicka ett mail till info@goodforkids.se med bifogade foton (om du har möjlighet) eller ring oss på 072 - 7000 400 så hjälper vi dig.

EJ UTHÄMTADE PAKET, FÖRLÄNGD LIGGTID SAMT FÖRÄNDRAT UTLÄMNINGSSTÄLLE/MOTTAGARNAMN

Varor skickade till privatperson finns kvar på utlämningsstället i 14 dagar. Om liggetiden för paketet måste förlängas hos ombudet tas en avgift ut av Postnord, vilket debiteras mottagaren, för närvarande 250 kr. Beställt paket som inte uthämtas inom angiven tidsram, returneras automatiskt till GoodforKids. För fraktbolaget uppkommer faktiska kostnader i samband med detta (returfrakt, expeditions- och hanteringsavgifter) vilket debiteras dig som kund. Dessa kostnader uppgår för närvarande till 100 kr. 250 kr tas även ut om du som kund måste byta mottagarnamn, byta adress eller ändra utlämningsställe på ditt paket. Detta debiteras mottagaren. En avgift per nödvändig ändring tillkommer. 

RETURER

Du som kund har alltid 30 dagars öppet köp hos oss om varan är oanvänd och i originalförpackning. Det innebär att du inom den tiden alltid har rätt att ångra ditt köp (Distansavtalslagen) efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vi har alltid förlängt öppet köp i juletid. För varor köpta från den 1 oktober gäller öppet köp ända fram till 31 januari året efter. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Varor måste returneras i ursprungligt skick samt i sin oskadade originalförpackning med alla märkningar/etiketter intakta. För vissa produkter gäller även obruten plombering. Plomberingen kan bestå i en tejp eller en förseglad plastpåse som inte får öppnas för att returrätten ska kunna nyttjas. Ångerrätt och öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Observera att hygienartiklar samt livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Returnera inte varor mot postförskott, dessa kan vi tyvärr inte hämta ut. GoodforKids ersätter vid ångrat köp av hela beställningen fraktkostnaden vid köptillfället. Köparen betalar kostnaden för returfrakten. Observera att om du vill reklamera en vara så ska du alltid kontakta oss innan du sänder den i retur. Behåller du delar av din order och endast delvis häver din beställning, återbetalas inte standardfrakt-kostnaden (fraktkostnaden vid köptillfället). Ej uthämtade paket som går i automatisk retur till oss, samt paket med ofullständig adress som går i retur på grund av detta debiteras gällande taxa enligt ovan.

Vi rekommenderar att returen sker med Postnord varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postnords portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

Returadress: 
GoodforKids.se
Sven Stures väg 3
826 50 Söderhamn

Om du får hem en vara som är felaktig (reklamation) eller felexpedierad, betalar vi naturligtvis returfrakten. Kontakta oss alltid innan du returnerar en reklamation eller en eventuell felexpidering så hjälper vi dig. Du måste alltid skicka med ditt ordernummer och namn då du gör en retur, oavsett orsak. Skriv på en lapp och lägg med i paketet eller använd vårt förtryckta returformulär. Du hittar returformuläret här >> Returformulär

ÅTERBETALNING

Återbetalning sker högst 5 helgfria vardagar efter vi mottagit din retur. GoodforKids garanterar att erlägga återbetalning via Klarna eller om du föredrar att byta varan mot ny vara eller, om du själv så önskar, en presentkortskod, i enlighet med ångerrätten. Varan återbetalas under förutsättning att varan returneras i oanvänt, oskadat skick (samma skick som vid leveransen till dig). Detta innebär att varorna inte får ha skadats, smutsats, tvättats, ändrats, använts eller lekts med samt att märkningar, etiketter och originalemballage är intakta och oskadade.

GoodforKids ersätter vid ångrat köp för hela beställningen fraktkostnaden vid köptillfället. Köparen betalar kostnaden för returfrakten. Behåller du delar av din order och endast delvis häver din beställning, återbetalas inte standardfrakt-kostnaden (fraktkostnaden vid köptillfället).  Ej uthämtade paket som går i automatisk retur till oss, samt paket med ofullständig adress som går i retur på grund av detta debiteras gällande taxa enligt ovan. Paketet måste hämtas ut på utlämningsstället för att undvika extra avgift (se punkt ovan gällande automatreturer). 

RETUR AV DEFEKTA ELLER FELEXPIDERADE VAROR

Innan du returnerar en vara som är defekt, skadad vid transport eller felexpedierad kontaktar du oss på GoodforKids, helst skriftligen via info@GoodforKids.se Vi hjälper dig hur du ska gå tillväga för att returnera en sådan vara. I de flesta fall mottar du en förbetald retursedel som måste användas vid returfrakten. Vi ersätter inte returfraktkostnader som inte är, av GoodforKids, godkända i förhand.

REKLAMATION

Om du fått en produkt som är defekt eller felaktigt expiderad kontaktar du oss skriftligen via info@GoodforKids.se. Därefter inväntar du vårt svar på hur du ska skicka tillbaka varan. Bifoga, om möjligt, även foton i mailet på defekten/felet. Bifoga gärna en beskrivning av felet och hur varan använts, diskats, rengjorts, tvättats etc. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage eller felaktigt användande/tvättande/diskande/desinfektion eller om du ändrat varans ursprungskick.

Vid en reklamation av felaktig/defekt vara är du som kund kostnadsbefriad. GoodforKids ombesörjer, om inte annat överenskommits på förhand, förbetald frakthandling för retur av den defekta varan. Kontakta oss alltid innan retur av en defekt vara. Om varan bedöms som defekt/felaktig ersätts du i första hand av en ny vara. Om ny vara inte kan skickas återbetalas totalbeloppet. Reklamation till GoodforKids ska göras inom skälig tid från det att kunden mottagit beställningen.

PRODUKTANSVAR

GoodforKids avsäger sig allt ansvar för hur produkten används och omhändertas till köparen. Köparen har själv fullt ansvar för hur produkten används och köparen måste själv kontrollera eventuella allergier, åldersbegränsningar eller fel. GoodforKids rekommenderar alltid att produkterna används på det sätt som anges i produktinformationen på hemsidan och/eller på produkten/produktens emballage samt att de noggrant kontrolleras av vuxen innan användning.

COOKIES

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personliga uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

FORCE MAJEUR

GoodforKids ansvarar inte för försenade prestationer som orsakas av omständigheter som ligger utanför GoodforKids rimliga kontroll. Vid force majeure har GoodforKids rätt till extra tid för att uppfylla sina åtaganden. Exempel på sådana omständigheter är, men är inte begränsat till strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om en sådan omständighet varar mer än två månader, har båda parterna rätt att säga upp avtalet utan den andra parten och/eller har rätt att få ersättning eller skyldighet att lämna ut ersättning.

TVIST

Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.